lördag 27 oktober 2012

Sitter i mitt rum
Pentagrammet är aktivt
Ljusen tända och andarna på plats


Min vän skogsalven sitter och tittar på mig från jordelementens plats
Egentligen inte hans verkliga element
Han gillar dock att vara lite jordnära
Frågan han ställer är om vi människor gillar alvarna lika mycket som tvärtom
Ja, det tror jag absolut
Människorna är dock inte lika medvetna om att skogsalvarna inte bara är ett inslag i Sagan om Ringen
Skogsalvarna har levt med nära kontakt till människorna under många århundraden
Sedan var det något som hände
Vi hamnade för långt ner i frekvenserna och alvarna blev sagofigurer för de flesta av oss

Nu är vi på väg tillbaka in i en tid där vi kan mötas, synas, höras
Det är dags
Det är så glädjande att känna energin av en skogsalv och så upplyftande att se den
Ett glatt släkte
Glädjen de sprider och värmen är så härlig
Skogsalvarnas magi är en av de starkaste och mest speciella
Deras förmåga att läka är stor
De både använder mediciner och energier för att hjälpa en vidare

Alven som sitter mittemot mig är ovanligt allvarlig för en skogsalv
Han har sett mycket, förstått mycket
Är seriös i sitt sätt att arbeta med mig
Noga
Bestämd
Otroligt stark och effektiv
Trygg
Kärleksfull och varm
Känslan av kärlek sprider sig i kroppen

Kan du känna kärleken i dig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar