fredag 26 oktober 2012

En ny dag

Situationen börjar bli mer och mer kompakt
resp blir känslan kompakt
Känslan av att det är så många intensiva förändringar i gång så att det påverka omgivningen
Jag påverkas, förändras, formas och tas om hand
Med mig alltid min omgivning

Strömavbrottet igår kväll var en välsignelse för oss
Det var lugnt och fridfullt hemma
De stora gjorde läxor i skenet av levande ljus
Lillkillen njöt fullt av stämningen
Det var härligt
Så lugnt och tyst

Tystnaden är visst något som människorna har glömt - inte alla naturligtvis
Ett barns konstaterande att det var en så enorm tystnad här hemma
Och den uttryckta förvånigen över att människor kan leva så här, utan el
och så slutsatsen att det nog är bra för Moder Jord att vi har elavbrott

Det är säkerligen bra för oss som upplever det
En skön paus i vår vanliga livsstil

Tänk när allt var annorlunda
När vi var unga nyfikna själar
Unga bara på den här planeten, detta projekt som vi tyckte så mycket om
Moder Jord som började sin bana
Jag frågade idag min vän andeschamanen hur många liv jag har levt här på jorden
Det var många...
Jag ska inte fråga honom hur många flera det ska bli ;o)

En dag för många år sedan var jag uppe i skogen hos Moder Sten
Jag träffade stora vänner och manifesterade mina planer
Jag vet att det kommer att bli en lång tid på den här planeten

2012 är inte slutet för Moder Jord och sina barn,
det är bara början av en ny tid






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar