tisdag 4 december 2012

Landskapet utanför är täckt med ett vitt täcke
Vintern har kommit till mitt lilla samhälle

Inte lång tid kvar nu tills det datumet kommer som så många förväntar sig så mycket av
Jag har inga förväntningar 
Jag hänger väl med 
Eftersom arbetet och förberedningen till förändringarna redan är på gång sedan flera år tillbaka
och eftersom ingen kommer att trycka på en knapp just den dagen
och eftersom det bara är en ny början
så bryr jag mig inte så väldigt mycket om att förbereder varken världens undergång
eller rymdskeppens ankomst ;o)

Jag ser fram emot en speciell midvintersolstånd och speciella energier
Jag ser fram emot att få möta speciella väsen den kvällen
Det kommer att bli stora förändringar veckorna efter midvintersolståndet
Innan dess lär man redan märker något av det
men inte så starkt
Människorna kan känna in och märker - alla - inte bara de som är öppna,
men det är inte sagt att alla vill och det gör inget

Jag oroar mig inte
Jag njuter istället
Njuter av att få vara i vinterlandskapet med min son och en superglad tonårshund
Njuter av att komma till vårt varma hem
Njuter av att vara i nuet

Tacksam att få leva mitt kall och få vara med i
samarbetet om de stora förändringarna runt Moder Jord
Tacksam för att ha det så bra
Tacksam för mitt liv som jag får leva här och nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar