tisdag 7 april 2015

Nu har vi gått vidare
Månförmörkelsen avslutade första delen av vår resa genom förändringens tid
Skiftet är i gång och det märks på många sätt
Nu har vi satt en riktning på utvecklingen
En riktning finns nu i var och en av oss...
Var och en som lever på detta klotet


Vi är på väg till nya tider

För mig innebär det att jag just nu gör resor runt Jorden på nätterna
Tittar på allt som händer och det som människorna gör
Inte mycket roligt jag ser där


Frågan jag ställde mig i morse var om jag ska hålla tyst om detta och anpassar mig till skaran av alla som endast vill se det positiva, ljusa, härliga och vackra
Ska jag välja att tiga om allt mörkt och hemskt
Jag kan inte bara tiga


Människorna har en förmåga att höjer sig själva över andra levande varelser
Människorna tror så mycket om sig själva och om sin art
Tänker ibland på scenen i filmen "Det femte elementet" där utomjordingen tittar på nyheterna och så bara gråter
Efter det behövde hon en stund innan hon kunde fortsätta att hjälpa den här arten att överleva...


Varför hjälper?
För inunder, runt och i allt det mörka så finns något som är starkt bland människorna
Ljuset lyser starkt ibland
Ibland kan vi se det mitt i det mörkaste mörka
Det kommer och bryter sig genom allt
Och just detta ljus kommer att förändra den här Jorden till slut
till en ny värld att leva i
Kärleken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar