torsdag 7 maj 2015

Livet går sin väg och vi med
Människor kommer och går
Vi är med om en underlig resa
När du går in i världarna blir allt förändrat
Du kommer in i ett sammanhang som gör att världen blir hel

Vem är du?
Den frågan kanske du aldrig får svar på här
Gör det något?
Kanske är det helt enkelt så att vissa saker inte går att förstå

När du möter vännerna på andra sidan börjar du inse att den världen du levt i hela ditt liv bara är en bråkdel av allt
En liten liten del bara
Jordelivet är inte det som är grejen
Grejen är att vi bara drömmer jordelivet för att uppleva
Erfarenheterna här är grejen
Känslorna som en kropp förmedlar
Känslorna som bara kan finnas på Jorden

När du börjar resan in i världarna förändras inte bara ditt sätt att se på världen
Du förändras
Din kropp
Dina känslor

Jag tänker tillbaka på den tiden då känslorna var annorlunda
Känslor - kändes... visst, lite grand...
Idag upplever jag känslor
Hela mig
Det blir en kroppsupplevelse
Ilskan blixtrar i kroppen
Kärleken brinner
Svek svider
...

Det är så jag känner in i människor för att kunna veta vad jag ska läka
Det går inte att beskriva skillnaden men när du väl känner den så förstår du hur lite mäniskor känner
och nej det går inte att gömma
På något plan fångar vi upp varandras känslor och stämningar
Alla
Ibland kanske du inte ens är medveten att du känner på ett sätt
Först när du känner in i dig själv och ger dig tid kan du fatta
Ge dig tid!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar